۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

علائم بارداری دختر روی شکم زن حامله

علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری

نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دختر روی شکم زن حامله می رسیم.

دختر-بودن-جنین-در-بارداری

  • امیررضا سعادتی
  • سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸

مثل آب خوردن جوش زیرپوستی را درمان کنید

درمان جوش های صورت گاهی نیازمند دوره درمان طولانی و صبر زیاد است اما همیشه راه های ساده تر و گاهی سریعتر برای درمان هست که طب سنتی یکی از این راه هاست.پس برای خلاص شدن از شر جوش های زیر پوستی صورت و بدن تان ادامه این بخش از سلامت پوست نمناک را به خوبی مطالعه کنید و برای تهیه مواد اولیه روش های درمانی کافیست سری به عطاری محلتان بزنید.جوش زیر پوستی

جوش زیر پوستی

۱۲ توصیه طب سنتی برای درمان و رفع خانگی جوش زیرپوستیجوش

۱- کمپرس گرم برای درمان جوش

یک پارچه را در آب گرم ،خیس کنید و برای چند دقیقه روی جوش ها قرار دهید.

این کار را سه یا چهار بار در روز،تا زمانی که جوش ها درمان شوند،تکرار کنید.

همچنین میتوانید از کمپرس کردن با چای کیسه ای سیاه گرم هم استفاده کنید.

و اینکه چای سیاه به کاهش التهاب هم کمک میکند.

 کمپرس گرم

  • امیررضا سعادتی
  • يكشنبه ۲۸ مهر ۹۸

«سالک» چیست و چگونه منتقل می‌شود؟

«سالک» چیست

سالک یک بیماری پوستی است که بوسیله گزش پشه خاکی آلوده به نوعی انگل، منتقل می‌شود. سالانه حدود دو میلیون مورد این بیماری در سراسر دنیا و از جمله ایران اتفاق می‌افتد.

 

سالک در ایران در بسیاری از نقاط وجود داشته است؛ بطوری که در استان‌های گلستان، سمنان، اصفهان، ‌یزد، کرمان، فارس، ‌هرمزگان، بوشهر، اهواز، ایلام و سیستان و بلوچستان شیوع بالایی دارد و سالانه بالغ بر 20 هزار مورد مبتلا به سالک در کشور ثبت و گزارش می‌شود.

 Image result for ‫بیماری سالک‬‎

  • امیررضا سعادتی
  • دوشنبه ۲۲ مهر ۹۸

درمان فوری آفت دهان

زخم سطحی کوچک در بافت نرم داخل دهان یا لب که همراه با درد می باشد را آفت می گویند. درمان فوری آفت دهان به همراه عکس و درمان های مختلف و سریع را در مطلب زیر به شما آموزش می دهیم.

درمان فوری آفت دهان

022399 Gahar ir درمان فوری آفت دهان

  • امیررضا سعادتی
  • جمعه ۱۹ مهر ۹۸

دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان

دو نوع بارداری دوقلویی وجود دارد، دوقلوهای همسان و دوقلوهای ناهمسان. دوقلوهای غیر همسان از دو اسپرم و دو تخمک متفاوت آفریده شده‌اند. ولی دوقلوهای همسان یک تخمک تنها توسط یک اسپرم بارور و سپس به دو نوجنین تقسیم شود.

دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان

  • امیررضا سعادتی
  • دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸

اولین نشانه و سریعترین درمان فشار خون بالا

چه چیزهایی در مورد فشارخون میدانید!

فشار خون، مقدار نیرویی است که در برابر دیواره های شریان ها اعمال می شود زیرا خون از طریق آنها جریان می یابد ،  به گفته انجمن قلب امریکا (AHA)در ایالات متحده حدود 85 میلیون نفر فشار خون بالا دارند که از هر سه نفر آنها یک نفر بالای 20 سال است.

موسسه ملی بهداشتNIH تخمین می زنند که حدود دو سوم افراد بالای 65 سال در ایالات متحده دارای فشار خون بالا هستنداگر بدون درمان و کنترل نشدن باقی بماند می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. مانند:نارسایی قلبی، از دست دادن بینایی، سکته مغزی و بیماری کلیوی.

  • امیررضا سعادتی
  • يكشنبه ۱۴ مهر ۹۸

علل خشکی چشم و راه های درمان آن

علل خشکی چشم:

خشکی چشم یک بیماری شایع است، این بیماری زمانی که اشک شما قادر به حفظ رطوبت چشم نباشد اتفاق می‌افتد. اشک به دلایل بسیار زیادی می‌تواند ناکافی باشد. به‌عنوان‌مثال، خشکی چشم ممکن است در صورت ترشح و تولید ناکافی اشک و یا تولید اشک باکیفیت پایین ایجاد شود. خشکی چشم احساس ناخوشایندی است. اگر چشم‌های خشکی دارید، ممکن است چشمان شما خارش یا سوزش داشته باشند. در بعضی از شرایط خاص مانند مسافرت با هواپیما، ماندن در یک اتاق تهویه، دوچرخه‌سواری یا نگاه کردن به مدت چند ساعت به صفحه‌نمایش کامپیوتر ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید. درمان خشکی چشم می‌تواند باعث آسایش شما شود. این درمان‌ها شامل اصلاح شیوه زندگی و استفاده از قطره‌های چشمی می‌باشد. به‌احتمال‌زیاد برای کنترل علائم خشکی چشم باید این اقدامات را به‌صورت دائم انجام دهید.

  • امیررضا سعادتی
  • شنبه ۱۳ مهر ۹۸

علائم کبد چرب و درمان انواع آن

علائم کبد چرب و درمان انواع آن:

“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.

  • امیررضا سعادتی
  • شنبه ۱۳ مهر ۹۸

روش های فوری برای درمان و تسکین دندان درد

دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟

وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

  • امیررضا سعادتی
  • پنجشنبه ۱۱ مهر ۹۸

علل خشکی دهان و درمان آن

علل خشکی دهان:

آیا به طور مداوم با خشکی و چسبندگی دهان مواجه هستید؟ بیشتر مواقع، خشکی دهان به واسطه دلیلی ساده مانند کم‎آبی بدن یا شرایط آب و هوایی رخ می‌دهد.
به گزارش «اکتیو بیت»، اما اگر بدون در نظر گرفتن فصل و اینکه چه میزان مایعات مصرف می‌کنید همواره با احساس خشکی دهان مواجه هستید، می‌تواند نشانه‌ای از شرایطی جدی‌تر مانند بیماری کرون یا دیگر بیماری‌های خودایمنی باشد.


  • امیررضا سعادتی
  • دوشنبه ۸ مهر ۹۸
موضوعات