۲۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

فواید و خواص حبوبات چیست؟

حبوبات از جمله گیاهان پروتئینی هستند که مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B دارند. این ماده غذایی بسیار کم چرب بوده و منبع پروتئین گیاهی و گلواسیدها محسوب می شوند.

فواید و خواص حبوبات چیست؟

از نظر برخی از اسیدهای آمینه ها، حبوبات دارای کمبود هستند و پروتئین‌های آن نیز کامل نمی باشد. به همین دلیل این مواد را اغلب با مواد غذایی دیگر مثل غلات و مواد غذایی چرب مصرف می کنند تا کمبود اسیدهای آمینه آن جبران گردد.

همچنین حبوبات سرشار از موادی به نام فیتونوترینت ها هستند که با بیماری های مختلف مقابله می کنند. منبع خوبی از ویتامین B9 محسوب می شود که در مادران باردار باعث رشد خوب جنین می گردد.

این ماده غذایی برای سلامت قلب نیز مفید است، زیرا میزان کلسترول مضر و همچنین میزان تری‌گلیسیرید را کاهش می دهد. محققان معتقدند افرادی که می خواهند جذب چربی‌های اشباع شده را کاهش دهند می توانند حبوباتی مثل لوبیا، عدس را جایگزین گوشت قرمز نمایند.

فواید و خواص حبوبات چیست؟

  • امیررضا سعادتی
  • يكشنبه ۳۱ شهریور ۹۸

چاق شدن صورت با بهترین روش های طبیعی

چاق شدن صورت 

یکی از شایع ترین مشکلاتی که مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبرو می شوند لاغر شدن صورت است و همواره هر فردی که صورت لاغری دارد سعی می کند که آن را درمان

کند. در ادامه این مطلب روش های خانگی و طبیعی بی نظیری را برای چاق شدن صورت در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

 

Image result for ‫چاق شدن صورت‬‎

چاقی صورت آرزو بیشتر خانم ها و مردان جوان است و همواره کسانی که دارای صورت های لاغری هستند به دنبال روش هایی برای چاق شدن صورت خود می باشند. در اینبخش روش های آسان و طبیعی را برای چاق کردن صورت مشاهده می کنید و شما می توانید با انجام هر یک از این روش ها صوت پر و جذابی را داشته باشید.

  • امیررضا سعادتی
  • شنبه ۳۰ شهریور ۹۸

ریشه ناباروری مردان در دوران کودکی است

نخستین نکته‌ای که باید در ناباروری مردان به آن توجه کنیم این است که برخی علل ناباروری مردان ریشه در مشکلات و بیماری‌های دوران کودکی دارد.بنابراین باید پیشگیری و درمان ناباروری از سنین کودکی شروع شود.


به‌طور طبیعی در مراحل رشد جنین، بیضه‌ها پس از طی فرایند رشد در جای اصلی خود قرار می‌گیرد اما در برخی موارد، این مسیر متوقف می‌شود و بیضه‌ها نزول نمی‌کند و در شکم باقی می‌ماند.

Image result for ‫ناباروری مردان‬‎

  • امیررضا سعادتی
  • سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸

بررسی رایگان وضعیت ژنتیکی معلولان کشور

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از آغاز برنامه فراگیر بررسی وضعیت ژنتیک همه معلولان کشور تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: امیدوارم با تامین بودجه مورد نیاز طی سه سال آتی طرح مذکور را به پایان برسانیم.

مجید رضازاده با بیان اینکه این برنامه در خصوص همه معلولانی که در بهزیستی پرونده دارند و همه معلولانی که از این به بعد می خواهند پرونده تشکیل بدهند، اجرا می‌شود، افزود: طبق این طرح، برای همه این افراد مشاوره ژنتیک انجام می‌شود. در مرحله اول این طرح غربالگری انجام می‌شود و به این ترتیب معلولیت‌هایی که ژنتیکی نیستند جدا می‌شوند. به این ترتیب افرادی که احتمال معلولیت ژنتیکی دارند برای مشاوره ارجاع داده شده و پزشک مربوطه به بررسی شجره نامه آنها، آزمایش‌های لازم را تجویز می‌کند. تمام مراحل مربوطه از فرایند مشاوره تا غربالگری و آزمایش‌های ژنتیک برای معلولان نیز رایگان است. 

معلول

  • امیررضا سعادتی
  • يكشنبه ۲۴ شهریور ۹۸

ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی

 

بزرگی سینه آقایان را اصطلاحاً ژنیکوماستی گویند. این عارضه رشد غیر عادی سینه‌ آقایان، در یک یا هر دو طرف را شامل می‌شود، ژنیکوماستی اصطلاحی پزشکی با ریشۀ یونانی و به معنای «سینه‌های شبیه به زنان» می‌باشد. این عارضه سینه آقایان را از حالت طبیعی خارج کرده و به هیبت سینه زنان نزدیک می‌کند. اصلاح فرم سینه در خانم ها ماموپلاستی نام دارد.

 

اختلال در هورمون‌ها و عدم تعادل بین هورمون استروژن و پروژسترون موجب ژنیکوماستی خواهد شد. تستوسترون هورمون مردانه و استروژن هورمون زنانه است. افزایش استروژن در آقایان اصلی‌ترین دلیل بزرگی سینه در ایشان است. ژنیکوماستی در بین پسران نوجوان که در حال گذران دوران بلوغ هستند بسیار شایع است. بیش از ۶۰ درصد پسران نوجوان به این عارضه دچار می‌شوند که در بیش از ۷۰ درصد ایشان، مشکل به خودی خود و بعد از عبور دوران بلوغ برطرف می‌شود. کمتر از یک درصد احتمال دارد فرد در دوران بزرگسالی به این اختلال دچار شود.

 

ژنیکوماستی به علّت چاقی و افزایش چربی در سینه نیست بلکه ژنیکوماستی به علّت بافت اضافه در سینه است و با ورزش و کم کردن وزن از بین نمی‌رود. این اختلال مشکلات اجتماعی و روحی مختلفی برای آقایان به همراه داشته و اعتماد بنفس و روابط اجتماعی ایشان را شدیداً تحت تآثیر قرار خواهد داد. گاهی ژنیکوماستی در آقایان همراه با درد و حساس شدن بافت سینه می‌‌باشد. درمان این عارضه فرد را از درد‌های جسمی و روحی خلاص خواهد کرد.

 

Image result for ‫ژنیکوماستی‬‎

 

 

  • امیررضا سعادتی
  • پنجشنبه ۲۱ شهریور ۹۸

چگونه ریزش مو را درمان کنم؟

برخی روش های خانگی برای درمان ریزش مو در خانم ها شامل ماساژ دادن پوست سر، مصرف ویتامین ها و مواد معدنی، استفاده از روغن جوجوبا، مریم گلی، شیرین بیان، خرما، رزماری و بیوتین می باشد. همچنین باید از نگرانی، افسردگی و رژیم غذایی نامناسب دوری کنید.

اگرچه در دنیا بیشتر آقایان از ریزش مو و کچلی رنج می برند اما خانم ها نیز با افزایش سن شاهد این مشکل هستند. دلایل زیادی برای ریزش مو در خانم ها وجود دارد. به طور کلی خانم ها خیلی به ظاهر خود به خصوص مدل مو اهمیت می دهند و ترس از کچلی یکی از ترس های رایج بین خانم ها است. خوشبختانه روش های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد.

دلیل اصلی کچلی در مردان و زنان بسته شدن و مسدود شدن فولیکول های مو است. این فولیکول ها ممکن است با سلول های مرده پوست یا گرد و خاک یا در اثر بیماری یا رادیکال های آزاد مسدود شوند. بنابراین با درمان بیماری می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید.

جلوگیری از ریزش مو در زنان

همه افراد ریزش مو دارند. ریزش مو به تعداد 50 تا 100 مو در روز طبیعی است. هنگامی که شما از آن غافل شدید، مو با نرخ غیرطبیعی می ریزد." بر خلاف افکار عمومی، ریزش مو فقط در مردان رخ نمی دهد: 40 درصد از زنان در آمریکا نیز آن را تجربه می کنند.

کم مویی برای زنان زیبا نیست!!!!!

به طور معمول کچلی مردان پذیرفته شده تر است. اما هنگامی که زنان شروع به از دست دادن مو می کنند، آسیب روانی می بینند که می تواند به اندازه سایر بیماری ها جدی باشد و عوارض احساسی می تواند به طور مستقیم بر سلامت جسمی تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده است بیماران مبتلا به ریزش مو اعتماد به نفس (اعتماد به نفس چیست | راه های افزایش اعتماد به نفس ) و تصویر بدنی نامناسبی دارند که بر زندگی اجتماعی و احساس جذابیت آن ها تاثیر می گذارد.

الگوی ریزش موی در زنان(FPHL)

الگوی ریزش موی زنان

  • امیررضا سعادتی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۹۸

خواص گیاه چوچاغ را بشناسید

چوچاغ(گیلکی) یا زِلِنگ(مازندرانی) نام علمی(Eryngium planum)، در شمال ایران از گیاهان خوراکی است. دکتر زرگری آنرا زیر نام Eryngium coroleum آورده است. نام آلمانی آن Flachblättriger Mannstreu است.چوچاق

چوچاق

در طب سنتی اروپا به عنوان یک مدر، یک محرک، و اشتها آور با توجه به طعم آن بعنوان اسانس مورد استفاده قرار می گیرد.

تجزیه عصاره ساقه و ریشه نشان می دهد خاصیت ضد قارچ قابل توجه و فعالیت ضد باکتری متوسط دارد.

گیاه چوچاق

  • امیررضا سعادتی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۹۸

سیب زمینی و خواص آن

فایده ها

منبع سرشار از ویتامین های «ث» و «ب6»، پتاسیم و سایر مواد کانی است.

یک ماده غذایی ارزان، مغذی، توپُر و نشاسته ای می باشد.

به بیشتر غذاها، طعم می دهد.

  • امیررضا سعادتی
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

«سالک» چیست و چگونه منتقل می‌شود؟

«سالک» چیست

سالک یک بیماری پوستی است که بوسیله گزش پشه خاکی آلوده به نوعی انگل، منتقل می‌شود. سالانه حدود دو میلیون مورد این بیماری در سراسر دنیا و از جمله ایران اتفاق می‌افتد.

 

سالک در ایران در بسیاری از نقاط وجود داشته است؛ بطوری که در استان‌های گلستان، سمنان، اصفهان، ‌یزد، کرمان، فارس، ‌هرمزگان، بوشهر، اهواز، ایلام و سیستان و بلوچستان شیوع بالایی دارد و سالانه بالغ بر 20 هزار مورد مبتلا به سالک در کشور ثبت و گزارش می‌شود.

 

 Image result for ‫بیماری سالک‬‎

  • امیررضا سعادتی
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

خواص کامل آجیل چهار مغز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که مصرف روزانه آجیل می تواند خیلی از بیماری ها را در شما رفع کند خوردن آجیل، درمانی عالیست برای بیخوابی و دیابت و … .

 

 

 

 

فواید و مضرات آجیل شیرین و آجیل شورآجیل شور و اجیل شیرین برای همه ی افراد مناسب نیست. افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی نباید نوع شور آن را مصرف کنند زیرا به دلیل بودادن و نمک سودشدن کلسترول و فشارخون این افراد را بالا می برد.

  افراد دچار بیماری های کلیوی نباید به سراغ مصرف آجیل شور بروند. آجیل شیرین نیز برای بیماران کلیوی و برای افرادی که از انواع دیابت رنج می برند مضر است.

  • امیررضا سعادتی
  • شنبه ۱۶ شهریور ۹۸
موضوعات