خواص روغن آرگان و مزایای سلامتی و زیبایی آن

اکثرا با اسم آبکی طلایی ذکر می شود، روغن آرگان ، یک فر آورده ارگانیک برگرفته شده از بذر های درخت آرگان است که اهل مراکش می باشد. این روغن به قوت لبریز از مواد مقوی سودمند حاوی اسیدهای چرب و ویتامین ای است. فواید آن، این روغن را بهخاطر مو و پوست سودمند پرداخته است که آن را به یک گزینش دلبر از بهر بسیار از مردم اسمی بدل مهیا است. نه تنها برای اعیان و مردم مشهور، بلکه هر کسی می تواند ازمزیت روغن آرگان برای بدنش بهره مند شود. در این بخش از دنیای فواید در نمناک بعضی کاربردهای شایع آن شناسایی می شود.

مراقبت بر علیه سرطان:

محتوای بسیار روغن آرگان به باز سازی زخم های سلولی یاری می کند، بدینوسیله خطر لیاقت رویش سلول های سرطانی افت می یابد. مطالعات جدید نشان داده اند که فواید روغن آرگان باقدرت به افت ارزش قسمت سلول های سرطانی پروستات است.

 

کمک به آنهایی که گرفتار به دیابت هستند:

در بررسی ای که اخیرا انجام شد، روغن آرگان نشان داد که مقاومت انسولین را در افراد دیابتی، کاهش می دهد. این یک مسئله ی مهم است، از آنجا که مقاومت انسولین معمولا اولین قدم به سوی دیابت است. روغن آرگان ایضاً نشان داد که به رویارویی با دیابت به علت تغییرات سوخت و سازی بدن در آنهایی که پرهیز غذایی پر شکر استفاده می کنند، کمک می نماید.

 

یک ضد سوزش موضعی:

فلاونوئید موجود در روغن آرگان که به اسم یک مامور ضد التهابی رفتار می کند، می تواند به شکل موضعی بر روی پوست استفاده شود تا بیماری های پوستی مثل اگزما، پسوریازیس و آبله مرغان را معالجه کند.

 

ازدیاد ایمنی:

در مطالعه ای که اخیرا بر روی موش ها انجام شد، روغن آرگان، تقویت دستگاه سلامت این موش ها را عیان ساخت. این تحول بهسبب آنتی اکسیدان های پرتوان روغن آرگان است که نتیجه سلامت بدن را به طور ناب ترغیب می کند.

 

خواص روغن آرگان در ضد پیری:

روغن آرگان محتوای بسیار زیادی از ویتامین ای را دارا می باشد که مانع از بخار کردن نمداری از پوست خارجی پوست می شود. همچنین، روغن آرگان، از هشتاد درصد اسید چرب الزامی تشکیل شده است که به افت چین و چروک ها به سبب اثبات سلامتی سلول های پوست کمک می کند. این اسید چرب های الزامی موادی هستند که به پوست تجویز می دهند تا به عملکرد عدم تبخیر خود ادامه دهد که یک ظاهر جوان و تپل را تاسیس می کند.

کمک به گوارش:

مایع طلایی نشان داده است که تراکم پپسین را در شیره گوارشی در معده را تکثیر می دهد. پپسین آنزیم مهمی در شیره گوارشی است که پروتئین های حاضر در گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی را تجزیه می کند.

توسعه سلامتی مو:

لینولییک و اولریک اسید حاضر در روغن آرگان به مرطوب ماندن مو کمک می کند که درخشندگی مو را افزایش می دهد. ایضاً روغن آرگان موهای وز وزی و غیر قابل ریاست را صاف می کند و می تواند برای اصلاح موهای صدمه دیده ناشی از اسباب گرمایی مثل اتوی مو و سشوار، بهره گیری شود.

دگرگونی مو:

روغن آرگان حاوی کاروتنوئید ها است که از پوست در مقابل اشعه ماورای بنفش حفاظت می کند. روغن آرگان استرول هایی را دارد که به کاهش التهاب و بهبود فرآیندهای سوخت و ساز پوستی کمک می کند و قادر به بازیابی رطوبت نیز هست. این کار پوست را نرم، لطیف و مرطوب می سازد.

چگونه روغن آرگان را نگهداری کنیم؟

اگر روغن آرگان را در شرایط مناسبی نگهداری کنید، برای مدت بیشتری از آن استفاده خواهید کرد. پس، روغن آرگان را در مکانی تاریک، سرد و دور از گرما و نور نگهداری کنید. حتماً از ظرف ها یا بطری های شیشه ای برای نگهداری آن استفاده کنید. چون حفاظت آن در ظرف های پلاستیکی یا فلزی، بهسبب داشتن عناصر فلزی، ممکن است سبب ایجاد ناپایداری در روغن شود.

 

روغن آرگان از ترکیبات ضد میکروبی، آنتی اکسیدان ها و اقسام گوناگون مواد مغذی قوی تشکیل شده است. به راستی، این روغن گنجینه ای پرارزش از دل طبیعت است.

 

روغن آرگان به دلیل دسترسی سخت به آن همچنان یکی از گران ترین و در عین حال پرطرفدارترین روغن های موجود است. اگر به روغن آرگان اصل دسترسی دارید، آن را هدر ندهید. فقط برای پوست و مو و ناخن خود از آن استفاده کنید. بعد از مدتی تفاوت را احساس می کنید.

 

شما از کدام خواص روغن آرگان بهره بردید؟ اگر برای پوست، مو، ناخن یا سلامت خود از این روغن استفاده کرده اید، تجربه ی خود را با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید. همچنین، در بخش نظرات پرسش، پیشنهاد و ایراد گیری خود را بنویسید.